Teknik Eğitim Fakültesi Mezunlarına Mühendislik Tamamlama Hakkı Geliyor

Yazar: Unknown Tarih: Perşembe, Ocak 31, 2013 Kategori: , , , , Yorum: Yorum Yap

Teknik Eğitim Fakültesi Mezunları ‘nın Mühendislik Tamamlama Programına Yönelik İlk Resmi Adım Atıldı, 17 Ocak 2013
Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının ünvan problemi ile ilgili mağduriyetine istinaden YÖK tarafından bir komisyon kuruldu ve komisyon yakın bir zaman önce çalışmalara başladı. Çalışmanın, Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının “Mühendislik Tamamlama” programı ile alakalı olduğu öğrenildi. Konu ile ilgili çalışmaları yakından takip eden, sürece destek veren ve YÖK üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay’ı ziyaret eden İstanbul Milletvekili Hakan Şükür, çalışmaların resmen başladığını resmi twitter hesabından duyurdu. ”Mühendislik Tamamlama” ile ilgili detayların ve YÖK komisyonu çalışma sonuçlarının önümüzdeki süreçte paylaşılması bekleniyor.
İkinci Adım Mühendislik Tamamlama Programları Belirleniyor, 30 Ocak 2013.
İstanbul Milletvekili Hakan Şükür, Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarının ünvan problemi ile ilgili mağduriyetine istinaden YÖK tarafından kurulan komisyonun çalışmaları hakkında bilgi verdi. Şükür açıklamasında, “Teknik ögretmenlerimizin durumuna ilişkin YÖK ile koordineli olarak söz konusu meseleyi hassasiyetle takip ediyoruz. Teknik Eğitim Fakültelerinde yer alan programlar ve bu programların tamamlayabilecekleri mühendislik lisans tamamlama programları, YÖK tarafından belirlenen komisyon tarafından çalışılarak Üniversitelerarası Kurul Başkanlığına gönderilmiş ve görüş beklenmektedir.” ifadelerine yer verdi.
05.02.2013 Tarihli Gelişme
100 Bin Teknik Öğretmene Mühendislik Yolu Açıldı

İstanbul Milletvekili ve Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyesi Hakan Şükür açıkladı;


İstanbul Milletvekili ve Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyesi Hakan Şükür Facebook hesabında şunları paylaştı: “Teknik öğretmenlerimiz için düzenlenecek mühendislik programlarına ilişkin; Üniversiteler arası Kurul Başkanlığından gelecek görüşler dikkate alınarak YÖK Genel Kurulu tarafından teknik öğretmenlerimiz için yapılacak mühendislik lisans tamamlama programlarına öğrenci alımı yeniden başlayacaktır. Meselenin takibini mağduriyetin önemine istinaden hassasiyetle takip etmekteyiz.”




06.02.2013 Tarihli Gelişme
Mühendislik Tamamlama Programından Başarılı Olan Teknik Eğitim Fakültesi Mezunları Mühendis Olabilecek

İstanbul Milletvekili ve Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyesi Hakan Şükür resmi facebook ve twitter sayfasından Teknik Eğitim Fakültesi mezunları için bir açıklama yayınladı.

Şükür, açıklamasında; “Teknik Eğitim Fakültesi mezunu arkadaşlar! YÖK ile istişareli olarak belirtmek istediğimiz husus; Yakın bir zamanda Üniversitelerarası Kurul Başkanlığından gelecek görüşe istinaden, Mühendislik lisans tamamlama için Mühendislik müfredatında bulunan dersler alınacak ve belirlenen birkaç üniversite tarafından teknik öğretmenlerimiz için sınav yapılacaktır ve başarılı olmaları halinde Mühendis olma ünvanına sahip olabileceklerdir. Söz konusu duruma dair, YÖK üyemiz Sn. Prof. Dr. Durmuş Günay Hocamızla görüş alışverişimiz sürmektedir.” sözlerinde yer verdi.



10.03.2013 TARİHLİ GELİŞME
TEKNİK ÖĞRETMENLER MÜHENDİS OLACAK OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ


18.04.2013 TARİHLİ GELİŞME
TEKNİK ÖĞRETMENLERE MÜHENDİS OLMA HAKKI RESMEN VERİLDİ
________________
Gelişmeler oldukça bu sayfadan paylaşılacaktır. Gelişmeleri aşağıdaki Facebook ve Twitter adreslerinden de takip edebilirsiniz.
________________
kaynak: drugursoy.wordpress.com
Paylaş: Facebook Twitter Google Plus Pinterest Tumblr

Bu yazıya yapılan yorumlar:

  1. Türkiye'deki eğitimin hali. Açıköğretim mühendislik açılır yakında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım sen olayın ne olduğunun farkına varamamışsın. Ben teknik Eğitim fakültesi mezunuyum. benim marmara eğitim fakültesine girdiğim sene yök bize kazık attı. Anadolu Teknik olmama rahmen ve aldğığım puan yıldız teknik fakültesini tuttuğu halde ben kat sayı maduru olarak mecburen eğitim fakültesini yazdım. benden daha düşük alanlar şu anda mühendis kimliği ile dolaşıyor. Soruyorum Peki adalet bunun neresinde? ben iki yıllık yazsaydım 2 yılın sonunda sınava girip kazansaydım 2 yıl daha okuyup mühendis olurdum ama bunu sonra anladım. Veya kıçıkırık bir özel üniversitede müh. okusaydım mühendis olurdum. Böylemi olması gerekiyor. Şuanda bulunduğum konum diğer arkadaşlara göre çok iyi ama kendi işerimiz varda ondan.Diğer arkaşlar açısından adaletmi sence?

      Sil
    2. Teknik Eğitim Mezunlarını mühendisliğe yakıştırmayanlar önce onlarca boş mühendis mezun eden üniversitelere bir dönüp baksınlar, sonra teknik eğitim mezunu olarak beğenmediğiniz kişilerin neler yapabildiklerine alt yapılarına ve uygulama alanındaki aldıkları eğitime ve teorikte aldıkları derslerin mühendislikden pek farklı olmadığını görsünler. Eğer olay mühendislik fakültesini kazanmak ise; şu an 278 puanla inşaat mühendisliğine alan devlet üniversiteleri var ve bunları bitirip ortada mühendisim diyenler var. Kendim 10 yıldır özel sektörde çalışıyorum ve dünyada ilk 60'ta yer alan şirketlerde görev aldım maaşım eş değerim mühendis ve mimarların çoğundan da fazlaydı o yüzden polemiğe girmeden sadece tek istenen hakkımız olan, hakkımız diyorum çünkü bununla ilgili yasa var ve bu bize hak olarak verilmiş olan mühendislik ünvanını sadece çalışırken ünvansızlık yaşamamak adına verilmesini istiyoruz.

      Sil
    3. imza yetkiniz olmasa biraz zor iş bulursunuz
      Adamlar mühendisin imzası olmasa ben iki tane ustabaşı çalıştırırım diyor ya siz uyuyun daha
      almanlar mühendisliğin kitabını yazıyor orda, kaçınız ne icat etmiş ne bulmuş bu güne kadar pırt

      Sil
  2. Ne alakası var bu meslekk lisese mezunları için zamanında öğretmen olmaktan başka şansımız olmadığı için okuduğumuz bölüme iyileştrme telafi geliyor nitekim teflerin aldığı eğitim en az müzhendilik dersleriyle yakından ilişkili önce bilin sonra yargılayın.

    YanıtlaSil
  3. ben bir teknik eğitim fakültesi öğrencisiyim. bir mühendislik öğrencisiyle yan yana geldiğimde tek farkımızın onun benden biraz daha iyi matematik bilgisinin oluşu. ikimizin arasındaki tek fark bu. aldığımız derslerin içerikleri minimum %75 aynı. ayrıca biz teknik eğitimlilerin meslek lisesinden gelen altyapımız var. temelde bize verilmesi gereken bir hakkı bizden almaları zaten saçmaydı. bunun çıkması çok iyi olacak bizim için. siz mühendislik öğrencileri olarak karşı çıkacaksınız belki ama oturup düşünürseniz daha iyi bilgisi olanın işte ünvan sahibi olması daha mantıklıdır. o yüzden hiçbir mühendislik öğrencisi çıkıpta bu ünvan bizim hakkımızdır demesin.

    YanıtlaSil
  4. Teknik Eğitim Fakültesi mezunları genelde meslek lisesi mezunudurlar dolasıyla;bunların aldıkları eğitimler mühendislik mesleğini yapmada daha yararlı olacağını düşünüyorum.Umarım bu konuda sonuç alınır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben süper lise mezunuydum ve gittim tef bitirdim; ayrıca ünide sınıfımın geneli anadolu lisesi ve genel lise mezunuydu. şu anda piyasada büyük sirketlerde mühendislerle aynı ünvan ile çalışıyorum

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ohooo,

    bu ülkede açıköğretim mühendislik 10 yıla yakın bir süredir zaten var...
    Bakınız Ahmet Yesevi Üniversitesi ve diğerleri...

    Gayet hayırlı bir adım bu, %90 ortak müfredat almış olan lisans mezunlarının en doğal hakkıdır. İleride Mühendisler için de Teknik Öğretmenlik Tamamlama gibi şeyler olabilmelidir.

    YanıtlaSil
  7. Meslek lisesi mezunu olmayıpta DGS ile geçiş yapan arkadaşlarda var sonuçta, genel olarak düşünülmelidir ve en yakın zamanda mühendis ünvanlarını almalıdırlar. Yıllardır süren bu bekleyiş sona erer...

    YanıtlaSil
  8. Yazık futbolcu adam ne anlasın TEF le Mühendisliği. Bula bula bu mu ilgileniyor bu sorunla. Piyasada asgari ücrete çalışan binlerce mühendis ve işsiz varken, 2-3 oy için 100 bin çakma mühendis daha koyacaklar. Fen edebiyat mezunların da ataması yok. Onlara sorsan onlar da der biz de çok ağır eğitim görüyoruz diye. O zaman da Fen edebiyat kimya mezunu, kimya mühendisi, fizik mezununu fizik mühendisi, matematikçiyi de matematik mühendisi yapsınlar. Hemşirelere de doktorluk tamamlama eğitimi versinler. Nede olsa çoğu sağlık meslek lisesinden geliyor doktora göre daha iyi olur TEF'li mantığıyla. Katsayı mağduru imam hatip lisesi mezunları da zamanında aldıkları tıp kadar puandan dolayı tıp fakültelerine yerleştirilsinler. Herşeyi karma karışık adalaetsiz yapsınlar bakalım. Hakkımı helal etmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne hakkından bahsedıyorsun. yıllardır ataması yapılmayan ve özel sektörde yada devlette ünvansız bir şekılde köle gibi çalıştırılan teknik öğretmenlere mi hakkını helal etmıyorsun. eğer sen mühendissen ve kendı bilgi ve becerılerıne guvenıyorsan nedeen rahatsız oluyorsuz işsiz kalmaktan tercih edilmemektenmi korkuyorsun arkadaşım.

      Sil
    2. ne hakkın var da helal etmiyosun arkadaşım özel üniversitede parayı basıp mühendis olanlara biriniz de ağzını açamıyor ne haber hadi bakalım buna bir cevap ver de görelim.

      Sil
    3. Görüyoruz yaptığınız matematiksel hesaplamaları kaldı ki teflilerin derslerini araştır mantık dışı yorumlar yapma. Sizin seçmeli olarak gördüğünüz tüm dersleri bizler zorunlu olarak aldık üstüne bir de formasyon aldık. Sizler öğretmen olabilmek için bizden farklı tam 12 ders daha almanız lazım yani bu da yaklaşık 48 kredi eder bizler için sadece 4 ders aradaki farkı kapatmaya yetiyor. Demek ki ne imiş aslan parçası siz neticenizi büyüte büyüte okul geçmişsiniz. Onu bırak son dersiniz dahi yok olsun benim TEF'li güzel kardeşlerim şu hak bir tanınsın o zaman anlayacaklar ne demek istediğimizi bu kalın kafalı mühendisler. Ben Atatürk'ün kurduğu bir üniversiteden geliyorum bunca emeğinin karşılığını sonunda alacaksın ATA'm bu mühendisler yüzünden bu ülke çok yara aldı.

      Sil
  9. Adsız sen hangi üstün egitiminle bu cumleleri kuruyorsun merak ettim. yani senin mantığınla bakarsak senin 4 yilda öğrendiğin mükemmel eğitimi biz 8 yilda ve stajlarla öğrenemedik değilmi ? Bakın ben ardahan dan teknik lise sınavını kazanıp ist geldim okulu 1 bitirdim. univ sınavına calıştım ama senin hakkını helal ettiğin o insanlar birazda onların sayesinde müh olduğun kişiler yüzünden ben ve benim gibiler tef okumak zorunda kaldık. Allah aşkına SEN Mİ HAKKINI HELAL ETMİYORSUN !

    YanıtlaSil
  10. Muhendis demek çok iyi harç karabilmek yada pc başında kod yazabilmek değildir. Mühendis demek çok iyi derecede matematik demektir. Teknik öğretmenlerin en büyük eksiği de budur. Yoksa kimse onların uygulamada/pratikte bilgisini sınamamalıdır. Yapılacağı düşünülen tamamlama eğitimide sayısal ağırlıklı olacaktır muhtemelen. Büyük ihtimallede de vakıf ün.lerine bu uygulamayı açacaklar paran varsa çalışmıyorsan gel diyecekler. Sadece TEF mezunları için konuşulmuş fakat teknik öğretmen ünvanı veren başka fakültelerde var.İçinizde,varolan yasanın endüstriyel sanatlar eğitim fakültesi mezunu teknik öğretmenleri kapsayıp kapsamayacağını bilen arkadaşlar var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşım teknik öğretmenlerin bir eksikliği yok ben 45 metametik + geometri sorusunun 38 tanesini yapmışım ne matematiğinde bahsediyorsun tef liler sayısalda girer sınava sözelci değildirler.ya şuraya yorum yazmadan önce tef liler nedir ne değildir geçmişini bi araştırın öyle yorum yapın siz mühendisler buralara böyle saçma sapan yorum yaptıkça mühendislik eğitiminin ne kadar berbat olduğunu daha iyi anlıyorum. inşallah gün gelir işverenler tef mezunu mühendis arıyoruz diye ilan verirlerse hiç şaşırmayın. işverenler masa başında oturan mühendis istemez.

      Sil
  11. Biz yıllarca çalışalım mühendisliği kazanalım, adamlar yok ünvan istiyoruz yok biz mühendisten daha çok şey biliyoruz diye ortalarda dolansınlar. DAHA NELER! Siz tef mezunuysanız biz de sabahlara kadar ders çalışarak, beyin patlatarak mühendis ünvanını hakeden tarafız, teknik işlerle uğraşarak çok şey bildiğinizi düşünüyorsanız yaptığınız şeyin işinizi ezberlemek olduğunu rahatlıkla söylerim. Size o tekniği öğretenler o bilimi ilerletenler de mühendislerdir,lisede öğrendik dediğiniz şey iki lehim atmaksa onu bizde yaptık üniversitede, hem de ciddiye alarak. Siz laylaylay okulda takılırken emek verenlerin önüne geçebileceğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Ünvanımız hakkımızdır. Sonuna kadar savunacağımızı biliniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özel üniversitede parayı basıp mühendis olanlar için ne düşünüyorsun acaba
      Tabi cevabın hazırdır senin mühendissin ya
      Onun parası var

      Sil
    2. engineer değil enginar lan bu :)

      Sil
  12. Bizim üniversitede teknoloji fakültesindekiler bir sene hazırlık okuyorlar. Hazırlıkta matematik fizik gibi dersler görüyorlar.Hocanın bize dediği şuydu: yapamadıkları için sınavlarda mecbur kolay soruyoruz. Hakkını veren tabiki mühendislik diploması alsın karşı değilim. Ama ben yırtınırken başkalarını kolay sorularla benden başarılı olması da ne kadar doğru olur düşünmek lazım. Sorun aslında sorumluların geçmişte yaptığı hatalardan kaynaklanıyor. Anlayacağınız sorumsuz yöneticilerin hataları günümüz için bu sonuçları doğurmuştur. Tefli kardeşlerime kızmıyorum maalesef suç 80 yıldır bu ülkenin eğitim sistemini düzeltemeyenlerde.Suç, katsayı ile sırf ideolojik düşünceleri için millete zarar verenlerde

    YanıtlaSil
  13. EĞİTİM FAKULTESI BITIRIP MUHENDIS MI OLUNUR BIOLOJI BITIRENLERI DE DOKTOR YAPIN HERKEZ ÖLSÜN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamanında mühendis arkadaslara teknik öğretmenlik unvanı verildi buna ne diyeceksin mehmet bey,

      Sil
  14. MÜHENDISLIK FAKULTESINE GIDENLER MUHENDISLIK EGITIMI ALIR MUHENDIS OLUR EGITIM FAKULTESI BITIRENLER ÖĞRETMEN OLUR SEN DIPLOMA DAGITACAKSAN ÜFÜRÜKCULERE DE TIP DIPLOMASI VER TAM OLSUN BEN DIORUM BIOLOJI BITIRDIM AMA TIPCILAR BOS CIKIO COK ACEMI DOKTOR VAR E BENI DE DOKTOR YAPIN . BU ADAMLAR SISTEMI COKERTIO

    YanıtlaSil
  15. Ya zaten sallasan mühendise çarpacak. Ben Tef mezunuyum. Bu güne kadar çok mühendise hesap kitap öğrettim. Benden daha iyi matematik bilen mühendis arkadaşlar varsa korkmalarına gerek yok. İşverenler zaten onları tercih edeceklerdir. Ama benden az matematik bildiği için işsiz kalacağını düşünen varsa kusura bakmasın zaten o mühendislik senin değil benim hakkımdır ki mühendislik matematik ile ölçülüyorsa.
    Çok şükür bu güne kadar mühendislik ihtiyacım olmadı ama, çalıştığım iş yerlerinde şunu çok duydum. Ah kardeşim keşke imza yetkin olsaydı da şu mühendise boşuna para vermeseydik. Eminim bu çok duyan teknik öğretmen arkadaşım vardır. Benim mühendislik unvanımın olmaması bana bir zararı olmadı bu güne kadar. Yine kendi mesleğimle para kazandım. Ama mühendislik unvanımın olması sana zarar verecek mühendis arkadaşım. Çünkü BAŞKALARININ YAPTIĞI İŞE KENDİ ESERİNMİŞ GİBİ GURURLA İMZA ATAMAYACAKSIN VE DOLAYISIYLA İMZAN İLE PARA KAZANAMAYACAKSIN. Benim için çok da önemli değil. Okul biteli neredeyse 10 yıl olmak üzere. Rabbim inşallah teknik öğretmen arkadaşlarıma yaptıkları işin altına imza atmayı nasip edecek.( mühendislere beddua etmiyorum, sadece teknik öğretmenlere dua ettim.) Bu arada her iki grup içinde geçerli. Ne kadar yırtsanızda çıkacağı varsa engelleyemezsiniz, çıkmayacaksada ne yapsanız çıkmaz. Bence birbirinizi yemeyin ve olursa ve olmazsa ne olacağı ile ilgili plan yapın.

    YanıtlaSil
  16. kalemıne yuregıne saglık tahtar hocam

    YanıtlaSil
  17. bu memlekette siyaset iş yapar koçum 28 şubatın acısını işte böyle söke söke alırız arkadamızda sayın başbakanımız cumhurbaşkanımız kapı gibi noter tasdiki yapan danıştayımız anayasa mahkemesi başkanımız var hiç bi bok yiyemezsiniz artık uğraşmayın bizle bu dünyada biz size gereken cezayı verdik öbür dünyadada ilahi adalet vercek
    bir zamanlar odtu mühendislik fakültesine girebilecek puanı aldım aman laiklik elden gidiyo ayyyy şeriat geliyo amaaannn memleket yobazların elinde safsataları ile bizlerin hakkını yediniz artık bu yalanları gidin ananıza yutturun



    YanıtlaSil
  18. İster mühendis olun, ister teknik eğitimci hiç bir konuya ön yargılı yaklaşmayın. Bir olaya yorum yapmadan önce lütfen biraz araştırma yapın. Zira gelişi güzel yapılan yorumları hiçbir ünvan kurtaramaz! Bu olayın tarihi 1996-97 yıllarında çıkarılan yasaya dayanır. İmamhatiplerin yoluna taş koymaya çalışan hükümet bilinçli ya da bilinçsiz meslek liselerini telef etmiştir ki meslek liseleri Mustafa Kemal Atatürk'ün çok önem verdiği bir eğitim kurumudur. Anadolu teknik mezunları ÖSS de derece yapan ve okula sınavla alınan öğrencilerdir. 2000 yılında Türkiye 3. sü olmuş bir mezun meslek mezunu olduğu için öğretmenlik yazmak zorunda kalmıştır(Sınıf arkadaşım olur.) Teknik Eğitim Fakülteleri sayısı az tüm ülkede 6 adet olan ve eğitim derslerinin yanında bilgisayar, elektronik ve makina mühendisliği müfredatından ders alan bir fakültelerdir. Elektronik 1-2, Veritabanı, C#, Robot tekniği, PLC, Lojik programlama ve mikro işlemci dersleri tarafımdan ve ciddi anlamda emek sarfederek verdiğim birkaç derstir. Bizlerin sıkıntısı aslında mühendis falan olmak değildir! Devlet eğitim verdiği bu insanların sıfatını elinden almıştır. Bugün teknik eğitim dediğiniz zaman insanların ilk cümlesi iki yıllık mezunumusun olmaktadır ki bu konuda onları suçlamıyorum. Bence sizlerde birbirinizle münakaşa etmekten vazgeçiniz. Çünkü yorumları okuduğum kadarıyla olay derbi maç fanatikliğine dönüşmüş. Çok uzattığımı düşünüp sözlerimi noktalamak istiyorum. Burada mesele bir eğitim kurumunun politik nedenlerle telef edilmiş ve insanların mağdur edilmiş olmasıdır. Bu konuya bir şekilde çözüm üretilmelidir. Teknik Eğitim Fatülteleri Mühendis bilgisine sahip eğitimciler yetiştirmek amaçlı kurulmuş ve mühendis adaylarını çekirdekten yetiştirmek için meslek liselerinde görevlendirilmeleri planlanmıştır. Allah kimseyi mesleki anlamda sıfatsız bırakmasın.

    YanıtlaSil
  19. tathar kardeşim gayet güzel yorum yapmış, benim yazacaklarımı yazmış.
    Hemen hemen aynı durumdayım, tef mezunuyum, uluslararası firmalarda çalıştım, yurtdışında ünvan sıkıntım olmadı (aldığım derslerin içerikleri) mühendis gibi algılanmama sebep oldu. Halen yöneticisi olduğum uluslararası şirkette bir çok mühendis arkadaşla çalışıyoruz, yeni yetişen mühendislere destek olmak, onları eğitmek gibi bir misyonumuz da var.
    Aklı başında, bilgili ve olgun mühendislerle hiçbir zaman problem yaşamadım. Önemli olan karşılıklı saygı çerçevesinde "takım" olarak kaliteli projelere imza atmak. Ama "kıçımı yırttım matematiğe kafa patlattım dolayısıyla imza atması gereken benim" diyerek, mühendisliği okulu bitirince bir kağıdı imzalamak olarak algılayan çömezlere de gerektiğinde hadlerini bildirmek de görevimiz. Herhangi bir üretkenliği, ideali, heyecanı olmayan, yardımcı olmak istememize rağmen ilerisi için ümit vermeyen işine son verdiğimiz kağıt mühendisleri de çok oldu. Biz projemize dahil olacak kişilerde işi yapabilecek kapasiteye odaklanıyoruz, diploma veya ünvana değil. Zaten o kadar çok kalitesiz mühendis mezun veren okul var ki mühendislik çok da ulaşılamaz bir ünvan değil. 1992'den beri olagelen fakat siyasi, ideolojik vs. gibi nedenlerle uygulanmayan bir yasanın, uygulamasının başlaması olarak nitelendirilebilecek bir gelişmeyi, "sokaktan geçene mühendislik verecekler", "her diploma isteyene diploma dağıtıyorlar" diye yaygara tarzıyla yaklaşan arkadaşlara tavsiyem, 1. Okuyun 2. Araştırın 3. Öğrenin 4. Bilin 5. Konuşun

    Hiçbir tefliye belirli bir seviye tesbiti yapılmadan, fark dersi okutulmadan alın size ünvan denmiyor.

    Aman ünvanımı kaptırmayayım diye nefes tüketeceğinize mesleğimde nasıl ilerlerim, nasıl kaliteli bir mühendis olurum? a odaklanın. Bunu yapmadığınız sürece mühendis ünvanı olsun olmasın, bunu yapan teknik öğretmenler zaten konum olarak, şirketlerde pozisyon olarak, mesleki itibar olarak sizin önünüzde.

    YanıtlaSil
  20. Çok başarılı bir yazı olmuş kardeşim. Olayın düşmanlığa dönüşmemesi adına gayret göstermek gerekiyor. Aslında meslektaş olduğumuzun farkına varmamız lazım. Ben tef mezunu olarak bir makine teknikerini de meslektaşım olarak görmekteyim. Çünkü benim mühendislere hesap kitap öğrettiğim gibi, kendimde mühendislerden ve teknikerlerden ve hatta teknisyenlerden öğrendiklerim oldu. Hem uygulama hem pratik olarak. Bu yüzden düşmanlığı bir kenara bırakalım ve dostça tüm meslektaşlar bir arada mesleklerimizi icra etmeye çalışalım.

    YanıtlaSil
  21. ÜNİVERSİTELER ARASI KURULDAN ÇIKAN SONUÇLAR İLE İLGİLİ SON GELİŞMELER
    http://samtsahin.blogspot.com/2013/04/teknik-egitim-fakultesi-mezunlarna.html

    YanıtlaSil
  22. TRT haber 6 Mayıs 2013 "Neler Oluyor?" Programı; YÖK Başkanı Çetinsaya: "TEF Mühendislik tamamlama konusu kesinlikle halloldu!" diyerek kararlı ve kesin bir yorumda bulundu.Mühendislik lobilerinin baskılarının bulundugu bu dönemde bu net cevabın gelmesi sevindirici.kararlılıklarından dolayı emeği gecen herkese teşekkürler...

    YanıtlaSil
  23. Mühendislik tamamlama için emeği geçen tüm hocalarımıza ve YÖK'e sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

    YanıtlaSil
  24. Hak eden kazansın arkadaşlar diplomanda mühendis yazması tabiki önemli ama senin donanımında sorun varsa zaten hiç bir iş veren seni yanında tutmayacaktır bu yüzden hak eden kazansın istiyorum sonuçta yurtdışına çıkıp okuyup denklik alınabiliyordu nitekim olan arkadaşlarımızda var ve bunlar hak edip aldılar o yüzden ülkemizde de uygulanması hepimizi sevindirdi bu yüzden çalışıp gelişen TÜRKİYE için hep beraber elele...

    Saygılarımla.

    Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Ulan amma ballı adamım mühendis olunca diplomamı ayda 2 bin tl ye kiralıcam yan gelip yatcam

    YanıtlaSil
  26. hocam ben sınava başvuru yapamadım acaba seneye tekrarlanır mı bu sınav?

    YanıtlaSil
  27. Eğer bir kredi ihtiyacınız var mı? Burada finansal sorun olanlar ve onların hayatında mali yükselme isteyenler için bir fırsattır, biz vermek çok makul bir faiz oranı kredi, finansal stres milleti yardım etmek kredi borç kredi, işletme kredisi, tıbbi kredi, ev kredisi, öğrenci kredi vb her türlü veriyoruz.

    mali yardım için e-posta ile bize bugün: robertsmoakloanfunds@gmail.com

    Saygılarımla

    YanıtlaSil

____ ____